2.1 C
Bytom
28 listopada 2021
BytomOnline.pl – Bytomski portal informacyjny
Strona główna » Jesz za dwoje, czyli jaka powinna być dieta kobiety ciężarnej?
Publicystyka

Jesz za dwoje, czyli jaka powinna być dieta kobiety ciężarnej?

To co jemy zawsze ma wpływ na stan naszego organizmu, jednak w okresie ciąży dieta kobiety ma szczególne znaczenie.

Odpowiednią, w zależności od potrzeby dietę może wybrać dla siebie każdy. Wiele firm zajmujących się przygotowywaniem cateringu jest w stanie taką dietę przygotować i dostarczyć pod wskazany adres. Osoby zainteresowane taką usługą, mieszkające na terenie Warszawy mogą z niej skorzystać, wystarczy, że wpiszą w wyszukiwarkę internetową hasło dieta do domu warszawa. Jeżeli chcemy zastosować dietę odchudzającą, warto ją wesprzeć aktywnym wysiłkiem lub masażem odchudzającym. Oferty gabinetów i salonów masażu w sieci znajdziemy pod hasłem masaż warszawa.

Kobieta będąca w ciąży z wyjątkową starannością powinna swoją dietę opierać na produktach wysokiej jakości, gdyż musi dostarczyć sobie i dziecku niezbędnych składników odżywczych. O wzięcie dla siebie wszystkiego co najlepsze zadba już nasza rozwijająca się pociecha. Im bardziej dieta będzie zróżnicowana tym lepiej, bo zapobiegnie to powstawaniu niedoborów. Nie ma uniwersalnej diety dla kobiety w ciąży. Wiąże się to z faktem „rewolucji” w organizmie. Różne przypadłości przypisane do tego stanu sprawiają, że na jedne pokarmy kobieta patrzy ze wstrętem, a innymi się zajada, chociaż wcześniej za nimi nie przepadała. Ze względu na prawidłowy rozwój komórek nerwowych i mózgu dziecka (a później na prawidłowy jego wzrok), powinna jeść ryby morskie, gdyż są one źródłem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych z rodziny kwasów omega – 3. W rybach morskich znajduje się jod istotny dla rozwoju układu nerwowego dziecka, a ich układ kostny zawiera wapń tak ważny budulec dla kości i zębów. Witamina B 12 pomocna jest w dojrzewaniu krwinek czerwonych i przekształcaniu kwasu foliowego w aktywną postać. Mięso ryb jest doskonałym źródłem pełnowartościowego i łatwo przyswajalnego białka. Poleca się ryby świeże, przyrządzane na parze. Nie poleca się owoców morza, sushi i wędzonych na zimno – mogą być skażone bakteriami. Najlepszym źródłem wapnia jest mleko. To budulec kości i zębów. Aby nie opijać się mlekiem warto sięgnąć po fermentowane napoje mleczne: maślankę, kefiry i jogurty, najlepiej półtłuste i naturalne, bez cukru (mniej kaloryczne). Zupełnie odtłuszczone produkty mleczne pozbawione są witaminy D 3, co nie jest wskazane. Warzywa takie jak sałata, szczypiorek, brokuły, brukselka czy szczypiorek są bogate w kwas foliowy, który bierze udział w powstawaniu łańcuchów DNA i zmniejsza ryzyko wad rozwojowych. Oprócz tego warzywa są źródłem żelaza, prowitaminy A, witaminy C i wapnia. Zjadanie owoców zawierających wit. C wzmaga odporność i pomaga przyswajać żelazo z innych produktów np. mięsa. Niezastąpionym źródłem żelaza, białka, cynku i wit. z grupy B jest wołowina, pierś z indyka i kurczaka.

Wskazówek co do diety ciężarnej zasięgnie się w poradni K , gdyż nie sposób jest wymienić za co jaki pierwiastek jest odpowiedzialny i na co ma wpływ.


Pozostałe wiadomości

KWW ProjektBytom.pl: Szpital nr 1 w Bytomiu to bomba z opóźnionym zapłonem. Czy podzielimy los Gryfina ?

admin

Jak wybrać najlepszy fotelik samochodowy?

admin

Nowy wymiar refleksów na włosach z Glam Light od L’Oreal Paris. Takiego efektu jeszcze nie znałaś!

admin
Trwa wczytywanie....