Krawiecka Art Pasaż: Uty japońskie – pieśni o miłości

Krawiecka Art Pasaż w końcu za sprawą ładnej pogody trafiła w plener. Dziś na ul. Krawieckiej zaprezentowały się dwie panie: Barbara Jastrząb oraz Agnieszka Ignaszewska-Magiera, których programem były Uty japońskie, czyli pieśni o miłości. 

Barbara Jastrząb

W swoim rodzinnym mieście Rzeszowie ukończyła Liceum Muzyczne (w klasie rytmiki). Następnie przeniosła się do Wrocławia, gdzie uzyskała dyplom Państwowej Szkoły Muzycznej II st. (fortepian) oraz Akademii Muzycznej (specjalność muzykoterapia). Zainteresowała się również śpiewem, początkowo występując jako chórzystka z różnymi zespołami w Polsce i zagranicą, a następnie podjęła i ukończyła studia na Wydziale Wokalnym wrocławskiej Akademii w klasie śpiewu prof. Agaty Młynarskiej. Obecnie jest chórzystką-solistką „Cantores Minores Wratislavienses”, współpracuje również z zespołami prowadzonymi przez Marka Toporowskiego, Jana Tomasza Adamusa, Tomasza Dobrzańskiego. Śpiewała partie solowe m.in. w „Requiem” G. Faure, „Magnificat” J.S. Bacha czy „Mesjaszu” G.F. Haendla.

Agnieszka Ignaszewska-Magiera

Urodzona w Lublinie, ukończyła Liceum Muzyczne w klasie fortepianu prof. Mieczysława Dawidowicza; w roku 1996 rozpoczęła studia w krakowskiej Akademii Muzycznej, w klasie fortepianu prof. Janusza Dolnego a następnie prof. Janusza Skowrona. Już podczas studiów podjęła trwającą do dziś współpracę (w charakterze pianistki i chórzystki) z chórem Polskiego Radia, Krakowskim Chórem Kameralnym, Capellą Cracoviensis, jak również orkiestrą i chórem Filharmonii Krakowskiej.

Doświadczenie zawodowe jako akompaniator-korepetytor zdobywała pracując z czołowymi dyrygentami: między innymi G. Chmurą, A. Witem, T. Wojciechowskim, J. Maksymiukiem, W. Michniewskim, J. Kasprzykiem, K. Pendereckim a także wieloma znakomitymi solistami polskich (i nie tylko) scen: między innymi O. Pasiecznik, I. Hossą, U. Kryger, I. Kłosińską, P. Nowackim, A. Zdunikowskim, A. Kruszewskim, R. Tesarowiczem, P. Esswoodem.  Obecnie związana jest na stałe z Filharmonią Krakowską, gdzie doskonali swój warsztat, współpracując z artystami chóru oraz orkiestrą, z którą wykonywała dzieła W. Lutosławskiego, K. Szymanowskiego, J. Maksymiuka, i R. Maciejewskiego. W swej działalności zawodowej najwięcej uwagi poświęca wykonywaniu muzyki wokalno-instrumentalnej, a fakt iż od 2004 roku śpiewa w Chórze Filharmonii Krakowskiej, pomaga jej lepiej zrozumieć istotę pracy z wokalistami.

Podaj dalej

Komentarze

komentarze/y